Deser · Uncategorized

Czekoladowe kulki!

Witajcie, jakiś czas temu (w wakacje) dodałam przepis na czekoladowo-serowe babeczki. Ten przepis, który podaje dziś jest bardzo podobny do tamtego, jednak trochę zmodyfikowany. Myślę, że na plus także postanowiłam dodać oddzielny post z przepisem na czekoladowe kulki.;)

Składniki:

  • płatki owsiane (błyskawiczne) 1 szklanka
  • płatki owsiane (górskie) 2 szklanki
  • jajko
  • czekolada gorzka 4 kostki
  • banan duży jeden
  • kakao ok. 4 łyżek
  • bakalie (i tutaj dowolność, dodajcie to co lubicie lub to co macie pod ręką. Ja zazwyczaj dodaję skórkę pomarańczową, żurawinę, rodzynki, suszone morele.)
  • wiórki kokosowe  ok. 30g
  • miód 2-3 łyżki

Wykonanie:

Zaczynamy od wsypania płatków do miski i uwaga zalewamy je odrobiną wody. Tylko odrobiną bo wbrew pozorom jeśli za bardzo rozmiękną trudno je później skleić, więc uwaga. Następnie dodajemy resztę składników (banan pokrojony w kostkę) i mieszamy łyżką. Gdy wszytskie składniki są już w misce i mamy fajną klejącą się konsystencję, formujemy kulki jak na zdjeciu i układamy w blaszce, i wkładamy do rozgrzanego piekarnika na ok. 25-30 minut. Pod koniec pieczenia zaglądajcie do kulek żeby się za bardzo nie spiekły. Taka mała uwaga ode mnie, robiłam je już z 10 razy a za każdym razem wychodzą inne i według mojej mamy lepsze 😉
Czekoladowe kulki to idealna forma przekąski w pracy, na uczelni czy gdziekolwiek. Jest bardzo sycąca i ZDROWA. Nie zawiera żadnych zbędnych skłądników, a wręcz przeciwnie oprócz dużej dawki energii mamy błonnik pokarmowy, białko,nienasycone kwasy tłuszczowe witaminy i minerały. Kulki są naprawdę dobre i przystępne dla każdego, bo  nawet osoby, które nie są #fitfreak jedzą je ze smakiem;)

 

28125331_1883404645027028_818649965_o

Dodaj komentarz