Uncategorized · Śniadania/kolacje

Jedzcie jajka!

Witajcie!

Wracam do Was z dużą dawką energii i chęci do pracy. Nie było mnie długo ale teraz zaczynam działać, Pierwszy post po długiej przerwie będzie poświęcony przepysznym omletom! Zapraszam!
Ostatnimi czasy zakochałam się w omletach, potrafiłam je jeść na śniadanie, obiad i kolacje, ponieważ bardzo mi smakowały i co najważniejsze bardzo dobrze się po nich czułam. To super pomysł na szybki i pyszny posiłek.

22251361_1739612312739596_1014205867_o

Pokaże Wam dziś dwa przepisy, które mnie całkowicie urzekły. Omlet na w wersji słodkiej i słonej.

Omlet na słodko:

Składniki:

  • Dwa jajka
  • Płatki owsiane 5 łyżek (pomysł od Oli, aby łatwiej było przewrócić omlet na drugą stronę)
  • Cynamon
  • Suszona Żurawina
  • Kakao
  • Pół banana

Wykonanie:

Pewnie wszyscy wiecie jak robi się omlet, ale mimo wszystko podzielę się z Wami moim najłatwiejszym i najszybszym sposobem. Wbijamy dwa jajka do miseczki i ubijamy widelcem do uzyskania jednolitej masy. Następnie dosypujemy resztę składników. Pamiętajcie żeby wszystko bardzo dokładnie rozmieszać, żeby łatwo udało Wam  przewrócić omlet na drugą stronę. Następnie rozgrzewamy olej na patelni i smażymy. Ja osobiście lubię dodać więcej oleju akurat do smażenia omleta, ponieważ wtedy ma piękny złocisty kolor i wygląda jeszcze bardziej apetycznie.;) Jak się domyślacie taki omlet możecie zjeść tak naprawdę ze wszystkim. Może być sam, z miodem, masłem orzechowym, jogurtem, owocami. Ja najbardziej lubię w wersji z serkiem wiejskim i dżemem malinowym. Coś wspaniałego!

22279145_1739612316072929_588856199_o

Omlet na słono:

Oczywiście tutaj też jest duża dowolność pod względem składników ale podam Wam mój ulubiony.

Składniki:

  • 2 jajka
  • Kurczak ( może być wcześniej usmażony, tylko pamiętajcie żeby pokroić go na małe kawałeczki, albo pieczony czy gotowany)
  • Suszone pomidory
  • Mozzarella
  • Bazylia świeża
  • Przyprawy: curry, sól, pieprz, ostra papryka
Wykonanie jest takie samo jak wyżej. Ja do takiego omleta dodaję mnóstwo surowych warzyw i mam już pyszny pełnowartościowy posiłek i co najważniejsze sycący;))

22243792_1739611682739659_293577639_o

Ciężko się nie skusić!
Zobaczcie dlaczego powinniśmy jeść jajka!
  • Zawierają wzorcowe białko- czyli takie, które zawiera profil aminokwasowy optymalny dla potrzeb organizmu człowieka
  • Źródło witamin A, D, E, K, B oraz składników mineralnych:  fosforu, potasu, wapnia, żelaza, cynku i magnezu, selenu i jodu
  • Żółtko posiada cholinę niezwykle ważną dla naszego mózgu, poprawiającą jego pracę.
  • Wpływa na utrzymanie sytości, poprzez stabilizację poziomu cukru we krwi
  • Żółtrwo zawiera luteinę, która poprawia jakość widzenia
  • Lecytyna znajdująca się w jajku ogranicza odkładanie się cholesterolu, dzięki temu zmniejsza ryzyko powstawania chorób naczyniowych.
Składnik Zawartość w 100 [g]
Kalorie (wartość energetyczna) 143 kcal / 599 kJ
Białko 12,56 g
Tłuszcz ogółem 9,51 g
Kwasy tłuszczowe nasycone 3,126 g
Kwasy tłuszczowe jednonienasycone 3,658 g
Kwasy tłuszczowe wielonienasycone 1,911 g
Kwasy tłuszczowe omega-3 102 mg
Kwasy tłuszczowe omega-6 1578 mg
Węglowodany 0,72 g
Błonnik pokarmowy 0 g

Dodaj komentarz