Lunch · Uncategorized

Kurczak curry z mleczkiem kokosowym!

20795187_1688483244519170_744396244_o.jpg

Najprostsze danie na świecie i do tego bardzo smaczne!
Pierwszy raz miałam do czynienia  z mlekiem kokosowym i jestem bardzo mile zaskoczona! Nie dość, że pięknie pachnie to jeszcze nadaje fajny kokosowy aromat. Moje curry składa się dosłownie z kilku składników. Idealny lunch kiedy nie macie czasu na dłuższe gotowanie.

SKŁADNIKI:

  • Kurczak 1 pierś
  • Mleko kokosowe ja o jednej piersi z kurczaka użyłam 200ml mleka ok. pół puszki
  • Cebula 1/2\
  • Czosnek 3 ząbki
  • Papryka 1/2
  • Pełnoziarnisty makaron penne
  • Curry
  • Sól, pieprz, zioła, papryka słodka/ostra, chilli

WYKONANIE:

20813278_1688483237852504_21246017_o

Na początku tradycyjnie zajmujemy się kurczakiem, kroimy, doprawiamy, smażymy. W międzyczasie dusimy na patelni paprykę pokrojoną w paski z cebulą i czosnkiem. Następnie dodajemy kurczaka do warzyw, dolewamy mleko. Na koniec dodajemy przyprawy. Wszystko jeszcze chwilę dusimy. Podajemy z makaronem lub ryżem pełnoziarnistym. Następnym razem dodam jeszcze natkę pietruszki dla kontrastu kolorystycznego 😉

Smacznego

PS. Niedługo postaram się wykonać mleko kokosowe samodzielnie, więc wtedy podam Wam sprawdzony przepis i jego właściwości.

Dodaj komentarz